Pages

Monday, January 30, 2012

Doa

Assalammualaikum..

msti ramai sebok dok cite pasal anugerah juara lagu malam td kan?

dah la tuh..biarlah awan nano tu menang

dh dia terer nyanyi..menanglah dia

hahah

eh,
aku nk bg doa sebenarnya

nk share ngn semua

tu pun aku search dlm internet td

moga ia memberi manfaat pd kita semua



Doa Untuk Ibu Mengandung

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.


Amin ya Rabbal Alamin..


oh ye

minggu ni bnyk cuti

hihi

suke sgt

rabu ni cuti ari wilayah

senin dgn selasa keje

rabu cuti

khamis ngn jumaat keje

sabtu ahad cuti

isnin ngn selasa mnggu depan cuti lagi

wah...

sonoknye..

x sabar nk cuti weh

aku harap sume org akan gumbira cuti ni

bestnye...



Wednesday, January 25, 2012

tengok - tengok

salam..

ehem..


tengok sket..


tengok lagi..

jap lagi tengok lagi..


hiss..

tak abes2 nak tengok2 lagi..

jap lagi karang mesti tengok lagi..

hish..

v
v
v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


bile nk 5.30 petang ni..
aku nak balek la....
hadoi..
*nek lembik dah jam ni aku tengok*

Monday, January 16, 2012

aku benci mereka

salam..

yeah, selamat tahun 2012
tahun baru, azam baru
dan aku pun bakal dpt orang baru
oh, i mean, ahli keluarga baru

ye, tahun lepas x igt la bulan bp
aku dpt tau aku pregnant
pastu aku still pregnant smpai skang
ye la, x cukup bulan lgi, mane leh beranak

ramai kawan2 aku semakin hampir dgn jinjang pelamin
tahun 2011 menyaksikan banyak peristiwa sedih perit suka duka

ah, lupe kan sume tuh
tu akan aku update entri lain

....................................

sementelah tahun baru ni
banyak menda nk kongsi lagi2 hal2 tahun 2011

alhmdulillah
hidup semakin bahagia
rumahtangga semakin harmoni
bersyukur dpt nikmat ini

korg nk ke? kawen la cepat hehehe

sesuai ngn tajuk entri ni
perrgghh..lame gile aku x update
ada kt sebulan ke? dua bulan? 3 bulan?
bulan dan bintang? aiseh, merepek la plak

anyway, 1 je aku nk cakap, *alasan je ni*
aku sgt bz smpai tak sempat update blog
sori my fans (ade ker)

........................................................

aku benci mereka!!!

ya! aku bencik mereka!
aku benci pada org yg suke menipu
aku benci pada org yg suke mengambil kesempatan atas diri aku dan org2 yang aku sayangi

ketahuilah
aku tak kan doakan yg buruk utk kalian
tp aku doakan yg terbaik utk diri aku dan org2 yg aku sayangi

aku benci pada kalian
kerana perangai kalian yg tak guna macam haram tu menyusahkan org2 yg aku sayang

org2 yg aku sayang menangis setiap malam mengenangkan nasebnya
org2 yg aku sayang menitiskan air mata , sebak hatinya mengenangkan perbuatan kalian terhadap mereka
org2 yg aku sayang jatuh sakit angkara perbuatan jahanam kalian

kalian pula membutakan mata
memekakkan telinga
membisukan mulut
semata2 kepentingan kalian
bodoh kalian!!!
kalian sangka kalian akan selamat ???
kalian sangka kalian akan dapat larikan diri???
kalian sangka kalian akan hidup dengan aman setelah apa yg kalian lakukan???
kalian sangka org2 yang kalian hancurkan hidupnya akan berdiam diri sahaja???
kalian sangat bodoh jika berfikiran sedemikian!!!

kalian yang bodoh kerana telah menempah dosa yg sangat banyak
malah...mungkin menempah neraka jahanam!!!
aku tak akan doakan keburukan utk kalian tp ingat!!!
org2 yg kalian aniaya takkan pernah lupakan kalian!

doa orang yang dianiaya sgt dimakbulkan Allah!!!
andainya orang tersebut mendoakan keburukan kalian, itu lah yg sepatutnya!
memang tidak patut mendoakan keburukan tetapi, balasan bagi perbuatan kalian adalah begitu!
adalah adil, buat salah balasannya buruk!

igt lah kalian!!!
doa yg teraniaya sgt dimakbulkan!!!

jgn sesekali boleh lari dari kesalahan
belajarlah menebusnya kesilapan kalian
guna akal yg telah diberikan Tuhan kepada kalian
utk membetulkan keadaan
bukannya memburukkan keadaan!!

kalian sangat bodoh jika berfikir yg org2 yg kalian telah aniaya akan memaafkan kalian!!!
kalian sepatutnya meminta maaf sebelum mengharapkan kemaafan dari org2 tersebut kerana....kalian telah berbuat salah!!!

aku ?? aku tidak akan sesekali menghalalkan perbuatan kalian
kalian membuatkan idup org2 yang aku sayang sengsara

tahukah kalian???
mereka telah menadah tangan utk berdoa utk kalian???
bukan doa yg baik, tetapi doa yg sangat menggerunkan!!!

tahukah kalian???
mereka telah menyumpah kalian???
bukan sumpahan yang baik, tetapi sumpahan yg begitu menakutkan???

tahukah kalian???
balasan dan azab Tuhan itu lebih pedih dari kesakitan dunia???

kalian tidak tahu bukan?
kerana itu, kalian sesuka hati membuat kerosakan di dunia dan jiwa2 org2 ni

hati org2 ini sudah terlalu sakit
kalian sgt bodoh orgnya
hati aku juga terlalu sakit mengenangkan perbuatan kalian yang tak seperti manusia!!!

ya!
manusia mempunyai akal fikiran
manusia juga mempunyai hati dan perasaan
tp kalian tiada semua tu
kalian kejam!

tiada maaf bagi kalian
bukan aku yg kata, tp mereka yg kalian aniaya itulah yg berkata begitu

syabas kalian!
aku benci kalian semua!